Selamat datang ke blog petua anak pintar!

Blog ini direka khas untuk sesiapa sahaja yang inginkan panduan ,tips,cara dan petua anak pintar yang percuma, ringkas dan padat. Dalam blog ini, anda akan disajikan dengan artikel,gambar mahupun video mengenai tip anak pintar bagi memudahkan pembaca untuk mengikuti panduan dan cara mendidik anak menjadi pintar dengan betul. kesemua petua anak pintar yang dipaparkan boleh dipraktikkan serta merta namun ianya akan mengambil masa kerana proses untuk melahirkan anak pintar dan bijak memerlukan perhatian serta kesabaran.Untuk makluman anda petua dan tip anak pintar dalam blog ini akan sentiasa dikemaskini dengan panduan artikel,gambar mahupun video anak pintar,bijak dan soleh terbaru untuk rujukan anda.

Selamat melayari sesawang petua anak pintar

Saturday, September 25, 2010

panduan lengkap rahsia melahirkan dan mendidik anak yang pintar (petua anak pintar)


petua anak pintar


semua ibubapa di dunia mengidamkan anak yang bakal mereka perolehi sempurna,sihat tubauh badan,tiada cacat cela serta menjadi anak-anak yang pintar dan soleh.namun untuk mendidik anak menjadi pintar bukan satu proses seminggu dua sudah nampak hasilnya tetapi ianya proses yang mengambil masa yang panjang bermula dari kandungan didalam perut ibu sehingga anak remaja.

dalam tempoh tumbesaran tersebut ibubapa tidak boleh terlepas pandang kerana setiap tempoh masa anak-anak membesar perlu di didik dengan cara yang betul.maka panduan lengkap RAHSIA ANAK PINTAR telah dihasilkan nukilan saudara Mohamad Ja'afar Hussin dan azlina sidek yang mendedahkan bagaimana untuk mendidik anak-anak anda menjadi anak yang pintar dan soleh.didalam pakej ebook RAHSIA ANAK PINTAR anda akan mendapat banyak informasi mengenai petua anak pintar.terdapat 7 strategi utama yang dibongkarkan dalam ebook RAHSIA ANAK PINTAR ini.

 strategi pertama:-
merangsang minda bayi dalam kandungan
didalam strategi ini akan dibincangkan mengenai cara berkomunikasi dengan bayi didalam kandungan.selain itu emosi ibu memepengaruhi tumbesaran bayi di dalam kandungan.menurut kajian janin yang berumur 26 minggu dapat mendengar,berinteraksi dan bertindak balas dengan ibu bapa.anda akan didedahkan mengenai cara-cara berinteraksi dengan bayi anda.petua anak pintar pertama yang perlu anda ketahui.

strategi kedua:-
merangsang anak yang berumur dari 0-2 tahun
dalam tempoh ini bayi sudah mula meneroka alam kehidupan yang baru.banyak rahsia yang bakal dibongkarkan bagi merangsang anak ketika umur ini.teknik RBW dapat merangsang bayi anda memberikan respon kepada anda seawal usia 6 bulan.selain itu rangsangan mudah seperti mengeletek dengan cara yang betul dapat melatih anak anda menjadi pintar.zikir-zikir yang sesuai ketika bayi didalam buaian serta banyak lagi tip anak pintar di dalam strategi kedua ini.

strategi ketiga:-
merangsang anak ketika berumur 2-6 tahun
Mohd Sharani Ahmad, Pensyarah Psikologi Kanak-kanak menyatakan bahawa Perubahan pada sistem motor menjadi asas yang kuat untuk mereka mempelajari sesuatu. Pada usia ini, kemampuan memori mereka masih lemah dan memerlukan panduan dan dorongan yang rapi daripada ibu bapa supaya pembelajaran dapat berlaku dengan berkesan.dalam tempoh ini anak anda rajin untuk bertanya mengenai banyak hal.ketahui cara sebenar memberi respon kepada si anak.di dalam modul tip anak pintar ini anda akan diajar permainan yang dapat menambahkan skill kreatif anak anda dan banyak lagi dalam strategi ini. 

strategi keempat:-
rangsangan anak berumur antara 6-10 tahun. . . . . .

strategi kelima:-
rangsangan anak ketika remaja. . . . . . .

strategi keenam:-
rahsia kebijaksanaan ilmuan islam. . . . . .

strategi ketujuh:-
rahsia pemakanan anak pintar. . . . . .

bukan itu sahaja anda bakal mendapat bonus istimewa yang sangat bernilai untuk anda yang dapat membantu mendidik anak menjadi pintar.antara bonus gempak yang bakal anda perolehi ialah:-

*video teknik merangsang minda
Ianya bakal membantu anak anda melakukan beberapa teknik latihan yang mampu mengimbangi otak kiri dan kanan serta mudah dipraktikkan oleh anak anda sendiri(6-19 tahun).


*Ebook Rahsia Kacang Soya dan Kaedah Penyediaan Susu Kacang Soya yang belum pernah dijual di mana-mana


*10 Tips Meningkatkan Motivasi Belajar Anak

*games minda untuk meransang anak anda

menarik bukan?bayangkan ilmu yang bakal anda perolehi.tak perlu susah-susah tanya kat orang lain.anda sendiri dah kuasainya.jadi dapatkan sekarang ebook RAHSIA ANAK PINTAR

petua anak pintar

No comments:

Post a Comment